9 października 2024

Akcesoria do sklepów stacjonarnych – o czym należy pamiętać prowadząc swoją placówkę?

Prowadzenie własnego sklepu to niemałe wyzwanie, z którym codziennie przychodzi mierzyć się wielu osobom. Chcąc generować jak największe zyski, należy wcześniej zadbać o prawidłową ekspozycję sprzedawanych towarów. Do tego celu służą specjalne regały oraz co ważniejsze akcesoria, które w dużym stopniu decydują o odbiorze całokształtu oferty przez klienta.

Choć najważniejszymi elementami w sklepie są lady, kasa fiskalna i regały, to wciąż to właśnie detale mają największy wpływ na ich renomę. W poniższym artykule postaramy się więc dokładnie wymienić wszystkie akcesoria, dzięki którym przestrzeń każdego obiektu handlowego stanie się wizualnie znacznie bardziej atrakcyjna i funkcjonalna. Zapraszamy!

Wyposażenie regału sklepu spożywczego

Wyobraźmy sobie sytuację, w której wchodzimy do sklepu spożywczego i kierujemy się po produkt, który nas interesuje. Dochodząc do regału zwracamy uwagę w pierwszej kolejności na cenę, której obecność jest oczywiście obowiązkowa. Niegdyś stosowało się strategię jej naklejania bezpośrednio na produktach przy użyciu wykrojów z taśmy klejącej. Z biegiem lat zdecydowano się jednak zamienić to na popularne już cenówki. Do ich umieszczenia przy regałach potrzebne są oczywiście specjalne listwy plastikowe, które kupuje się w uniwersalnym rozmiarze i docina względem długości regału.

Warto wziąć pod uwagę również bezpieczeństwo samych towarów na półce. Szczególnie dotyczy to produktów wrażliwych, których upadek mógłby zakończyć się uszkodzeniem bądź stłuczeniem. Dlatego też zaleca się montaż specjalnych barierek regałowych, które minimalizują szansę upadku produktu z wysokości. Wiele osób uważa, iż nie są one potrzebne, a to z uwagi na fakt trudności w wyciąganiu produktów. Ciężko zgodzić się z tą tezą, gdyż przy odpowiedniej wysokości między półkami barierki te w niczym nie przeszkadzają.

Wisząca ekspozycja – o co zadbać?

Asortyment umieszczony w postaci wiszącej redukuje miejsce na sklepie i daje niesamowity efekt wizualny. Coraz częściej w sklepach można zobaczyć ekspozycje wiszące, które po prostu zdejmuje się ze ściany, chociażby przy użyciu taśm magnetycznych. Innym rozwiązaniem jest natomiast wieszanie towarów o niskiej wadze na wieszakach. Do tego celu w produktach stosuje się zawieszki samomocujące, które składają się z plastikowego haczyka i warstwy mocnej taśmy klejącej. Takie akcesoria mogą występować w postaci zawieszek imitujących haczyki bądź w formie bardziej popularnych eurozawieszek. Wybór zależy już tylko i wyłącznie od preferencji sprzedawcy oraz od typu regału służącego do wieszania.

Reklamy i promocje – jak dużą rolę pełnią w sklepie?

Różnego rodzaju kartki z promocjami czy przedstawienie oferty producenta danego wyrobu to dodatkowy atut każdego sklepu. Dlatego też zaleca się zakup odpowiednich tabliczek, na których wskazywanie promocji klientom będzie dla nich bardziej widoczne i śmiało zachęci ich do skorzystania z tych jakże atrakcyjnych i okazyjnych ofert.